Funkcja zakupów w Instagram Stories oraz karta Eksploruj
Od czasu udostępnienia funkcji zakupów na Instagramie w większej liczbie krajów, które miało miejsce w marcu, firmy z całego świata mogą korzystać z nowej, atrakcyjnej formy docierania do klientów, prezentując swoje produkty na Instagramie i pozwalając klientom odkrywać ulubione marki. W czerwcu ogłosiliśmy, że wprowadzamy funkcję zakupów w Instagram Stories, początkowo w ramach testów w kilku wybranych krajach.
Dziś udostępniliśmy wszystkim firmom zakwalifikowanym do sprzedawania produktów na Instagramie możliwość docierania do klientów także w relacjach, a ponadto rozpoczynamy testy kanału zakupowego na karcie Eksploruj.
Z funkcji klikania produktów widocznych w postach zakupowych w celu uzyskania dodatkowych informacji korzysta miesięcznie już ponad 90 mln kont na Instagramie, co oznacza, że platforma ta zdobyła ogromną popularność wśród osób robiących zakupy. Przyczyną tego sukcesu jest udostępnienie użytkownikom możliwości wizualnego poznawania ulubionych produktów oraz znajdowania wśród nich inspiracji.
42% kobiet korzystających z Instagramu w USA, które wzięły udział w badaniu, przyznaje, że uwielbia robić zakupy i uważa to za hobby.
Dane Instagramu, styczeń 2018 r.
Zakupy w relacjach
Aby ułatwić użytkownikom robienie zakupów w Instagram Stories, firmy mogą teraz dodawać znaczniki zakupowe w relacjach, co zapewnia sprawniejszą integrację produktów z treścią relacji. Funkcja Instagram Stories stała się bardzo popularna wśród klientów. Każdego dnia korzysta z niej ponad 400 mln kont. Użytkownicy uwielbiają relacje ze względu na ich atrakcyjny, pełnoekranowy format, a jedna trzecia najpopularniejszych relacji pochodzi od firm. Firmy sprzedające swoje produkty mogą teraz korzystać z autentycznej formy docierania do klientów tam, gdzie się oni znajdują.
Firmy zakwalifikowane do sprzedawania produktów na Instagramie i mające skonfigurowaną funkcję zakupów mogą teraz dodać jeden znacznik zakupowy do dowolnej relacji z możliwością dostosowania koloru tekstu. Gdy klient dotknie naklejki produktu, zostanie przekierowany do tej samej strony z danymi produktu, do której prowadzi post zakupowy w Aktualnościach. Strona ta będzie zawierać dodatkowe zdjęcia i dane produktu, podobne produkty oraz link do witryny dla urządzeń mobilnych, w której można dokonać zakupu.
Zakupy na karcie Eksploruj
Karta Eksploruj na Instagramie, którą odwiedza codziennie ponad 200 mln kont, stanowi bogate źródło dodatkowych informacji związanych z zainteresowaniami użytkowników. Jednym z takich zainteresowań są zakupy, dlatego staramy się doskonalić algorytmy personalizacji marek i produktów pod kątem preferencji poszczególnych odbiorców. Dzięki temu zakupy stają się bardziej interesujące i przyjemniejsze dla klientów, a marki mogą łatwiej znaleźć właściwych odbiorców dla swoich produktów.
Oprócz naklejek produktów w relacjach testujemy także zakupowy kanał tematyczny na karcie Eksploruj. Treść kanału zakupowego będzie powiązana z konkretnymi zainteresowaniami konsumpcyjnymi każdego użytkownika i będzie składać się z postów publikowanych przez różne firmy, których oferta może spodobać się klientom. Pozwoli to użytkownikom odkrywać nowe firmy. Kanał zakupowy na karcie Eksploruj jest obecnie w fazie testów i w najbliższych tygodniach zostanie udostępniony globalnie.
Kierunek: przyszłość
Ze względu na to, że coraz więcej użytkowników odwiedza Instagram w celu zakupu produktów ulubionych marek, będziemy opracowywać kolejne usprawnienia funkcji zakupowych na tej platformie.
Aby dowiedzieć się więcej na temat tych nowych funkcji, odwiedź stronę poświęconą zakupom na Instagramie i zobacz, jak utworzyć konto firmowe.
Źródło: https://business.instagram.com